Svoje první auto jsem si koupil před 10 lety a moc jsem nevěděl co chci. Před tím jsem si půjčoval dědovu Felícii (ano, tu z roku 1960, zelená s bílou sundavací střechou) a tátova žigulíka :-) Obě auta se zadním náhonem, jsem si právě uvědomil. Takže před 10 lety jsem si koupil Astru G kombíka v benzínu, měla najeto nějakých 100 tkm a já k nim přidal další spokojených 350 tkm. Už tehdy jsem vybíral benzín i když hodně najezdím, tak nafta patří do kamen, jak říkával kamarád. Tehdy jsem snil o Audi (A4) hlavně kvůli Quattro, což si myslím, že je nejlepší čtyřkolka hlavně kvůli Torsen diferenciálu.

O novém voze jsem přemýšlel už několik let a postupně si důkladně vyzkoušel Audi Q5, z té byla nadšená žena (dobrý výhled, velká zrcátka a kola na patníky), potom Opel Insignii, ta se ženě nelíbila a já v ní moc blbnul, přišlo mi, že to auto je tak nějak stavěné na provokování řidiče, ať jede rychle. Také jsem najezdil dost kilometrů s Volvem V50, to auto a celkově Volvo mi přijde jako dobrý polykač kilometrů na dálnici pro důchodce a matky s představou o pseudobezpečném Volvu.

Mazda6 na světbě

Já hledal něco jiného, auto, které mi bude nejen perfektně sedět, ale chytne mě za srdíčko a bude s ním zábava. Protože můj rozpočet nemohl překonat 6 cifer, rovnou jsem vyškrtl prémiové značky, ke kterým se vrátím doufám za pár let. Výběr se zúžil také z pohledu motoru, nechtěl jsem turbo diesel a nechtěl jsem maloobjemový benzín s turbem, tento směr mi přijde úplně mimo. Vše šité na pochybné syntetické Euro normy, které nemají nic společného s realitou, jak také ukázala dieselgate. Tím jsem také mohl vyřadit koncernová mainstreamová vozíska, které bych si stejně nekoupil a vypadlo i Audi. Musel bych si koupit ojetinu bez záruky a tam je riziko oprav, zvláště moderních motorů.

Nová Mazda6 v autosaloně

Takže můj výběr byl už dost úzký a když se bavíme o zábavném autě, blízko mi byl i Ford Mondeo, kdysi jsem ho řídil a jako rozdíl tam byl, jen prostě Ford mi moc dobře nezní a navíc poslední generace je dle komentátorů nudnější než Passat. Takže které auto je v současnosti v této kategorii nejvíc boží? Dle mého názoru a výběru jednoznačně Mazda6. To auto jsem si zamiloval jak podle fotek, tak hlavně po prvním svezení. Umí na dálnici pohodlně polykat kilometry, ale hlavně když sjedu na okrsku, tak se prostě bavím, nemusím jezdit jako blázen, ale svižně projetá zatáčka mi vykouzlí úsměv na tváři. A o tom to je. O ničem jiném. Koupil jsem druhou nejvyšší výbavu (bez automatu a kůže), 2 litr benzín bez turba, 165 koní, kombík a v krásné červené barvě, jak jinak.

Mazda6 zezadu

Dnes jedu na první garančku, mám tedy najeto 20 tkm přesně za půl roku. Myslím, že je ten pravý čas bilancovat a zhodnotit koupi. Nelituju ani koruny a pořád se za jízdy bavím.

PS: No vida, jak ten čas letí, už je to rok od koupě a já článek vydávám až teď :-)